Åpningstider, kontaktinformasjon og ansattoversikt
Artikkel
|Oppdatert
Her finner du åpningstider, kontaktinformasjon og ansattoversikt til Folkehelseinstituttet.
Åpningstider
- 15. mai til 14. september: kl. 08.00-15.00
- 15. september til 14. mai: kl. 08.00-15.45
Rådgivnings- og vakttelefoner
Sentralbord og resepsjon
- Telefon: 21 07 70 00
- E-post: folkehelseinstituttet@fhi.no
Hva skjer når du sender brev eller e-post til Folkehelseinstituttet?
Hovedsakelig vil all post, inngående/utgående brev og e-poster blir journalført i vårt arkivsystem. All post som er offentlig (ref. Offentlighetsloven), blir publisert på offentlig postliste (se einnsyn.no). Det betyr at vi kan levere ut hele eller deler av din henvendelse til dem som ber om det.
FHI har ikke kapasitet til å gi råd til enkeltpersoner. For informasjon, råd og anbefalinger fra FHI, bruk fhi.no og søk etter det du er interessert i. For individuelle råd og spørsmål om din egen helse bør du høre med fastlegen din eller helsetjenesten i kommunen du bor i.
Hva bør jeg ikke sende på e-post?
E-post er ingen trygg forsendelse. Send derfor aldri sensitive opplysninger i e-post. Sensitive personopplysninger inkluderer blant annet etnisk bakgrunn, politisk eller religiøs oppfatning og helseforhold. Hvis du vil lese mer om hva som defineres som sensitive personopplysninger kan du lese på Datatilsynets nettside.
FHI bruker eFormidling og sikker digital kommunikasjon med sine mottakere
Folkehelseinstituttet bruker sikker og effektiv elektronisk kommunikasjon med sine mottakere. Altinn blir brukt for digital post til næringsdrivende og andre virksomheter med organisasjonsnummer, mens Digital postkasse brukes for personer og enheter med personnummer.
Virksomheter og foretak
Virksomheter og foretak vil kunne motta post fra Folkehelseinstituttet i Altinn, via forsendelseskanalen eFormidling. Virksomheter som mottar post i Altinn, vil få et varsel til sitt varslingspunkt. Enheter som er registrert i Enhetsregisteret, skal alltid ha en oppdatert elektronisk adresse oppgitt av enheten.
For å sikre at posten kommer til riktig person i virksomheten må roller og rettigheter i Altinn være korrekt satt opp. Hver enkelt virksomhet er selv ansvarlig for å sette opp rettigheter og roller. Les mer om hvordan dette gjøres her:
Virksomheter som er registrert i Enhetsregisteret kan ikke reservere seg mot å motta meldinger i Altinn.
Privatpersoner og enheter som ikke er registrert i Enhetsregisteret, kan heretter motta post i Digital postkasse til innbyggere. Personer som mottar post i den digitale postkassen, vil få et varsel til sitt varslingspunkt. Varslingspunktet hentes fra register over digital kontaktinformasjon og reservasjon. Folkehelseinstituttet oppfordrer sine mottakere til å opprette digital postkasse dersom dette ikke allerede er gjort. Du kan lese mer om hvordan du velger postkasse og oppdaterer din kontaktinformasjon i kontakt- og reservasjonsregisteret her:
Privatpersoner og enheter som ikke er registrert i Enhetsregisteret, kan reservere seg mot å motta elektroniske meldinger fra forvaltningen. Disse vil motta post på papir.
Ansatte
Er du på leting etter en bestemt ansatt?
Merk. E-postadressene til ansatte ved instituttet skrives på følgende måte: fornavn.etternavn@fhi.no (bokstavene æ, ø, å blir omskrevet slik: æ = a, ø = o, å = a)
Medievakt
Telefon: 21 07 83 00
E-post: medievakt@fhi.no
Medievakttelefonen er en døgnbemannet tjeneste for media. Telefonen er bemannet av kommunikasjonsrådgivere som bistår med å fremskaffe informasjon og formidle kontakt med riktig talsperson i den enkelte sak.
Ledelsen ved instituttet
Nettredaksjonen
For tekniske spørsmål eller feil på nettstedet, send e-post til nettredaksjon@fhi.no
Postadresser
Ordinær post
- Folkehelseinstituttet, Postboks 222 Skøyen, 0213 OSLO
- Folkehelseinstituttet, Kreftregisteret, Postboks 5313 Majorstuen, 0304 OSLO
- Folkehelseinstituttet, Postboks 973 Sentrum, 5808 BERGEN
- Folkehelseinstituttet, Aumliveien 4C, 2500 TYNSET
- Folkehelseinstituttet, Postboks 2992 Torgarden, 7438 TRONDHEIM
- Folkehelseinstituttet, Levanger, Postboks 222 Skøyen 0213 OSLO
Biologisk materiale og prøver
Forsendelse med ordinær post
- Folkehelseinstituttet, Prøvemottak, Postboks 4404 Nydalen, 0403 OSLO
Forsendelse med Ekspress over natten
- Folkehelseinstituttet, Prøvemottak, Lovisenberggata 6, 0456 OSLO
Levering av prøver til prøvemottaket i Lovisenberggata 6 mellom kl 09.00 og 14.00 på virkedager (hvis ikke annet er avtalt). Kontakttelefon: 480 46 021
Prøver til Biobanken:
- Folkehelseinstituttet, Postboks 4534 Nydalen, 0404 OSLO
Besøksadresser
- Lovisenberggata 6 og 8, 0456 Oslo
- Marcus Thranes gt. 6, 0473 Oslo
- Myrens verksted 6H, 0476 Oslo
- Kreftregisteret, Ullernchausseen 64, 0379 Oslo
- Zander Kaaesgate 7, 5015 Bergen
- Aumliveien 4C, 2500 Tynset
- Holtermanns veg 70, 7031 Trondheim
- Høgskolevegen 27, 7600 Levanger
Fakturaadresser
Postadresse til instituttet
Folkehelseinstituttet
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746 Torgarden
7468 Trondheim
Elektroniske fakturaer (EHF)
Fakturaadresse (EHF): 0192:983744516
Aksesspunkt: ELMA
Fakturaadresse på engelsk
Norwegian Institute of Public Health
Invoice Receipt DFØ
PO Box 4746 Torgarden
N-7468 Trondheim
Norway
Organisasjonsnummer
NO 983 744 516 MVA