Få varsel ved oppdateringer av «Spørreskjemabanken»
Du har meldt deg på nyhetsvarsel for:
- Spørreskjemabanken
Artikkel
Spørreskjemabanken
På denne siden finnes spørreskjema til ulike grupper svarere og ulike tjenesteområder og -nivå.

På denne siden finnes spørreskjema til ulike grupper svarere og ulike tjenesteområder og -nivå.
Område for helsetjenester i Folkehelseinstituttet har utviklet og validert spørreskjema til ulike grupper svarere og ulike tjenesteområder og -nivå.
Spørreskjemaene er tilgjengelig i ulike formater. I .odt- og .doc-versjonene må det settes inn lokal informasjon. Til hvert skjema finner du lenker med relevant litteratur.
Pasientrapporterte resultater/Patient Reported Outcome Measures (PROMs)
Pasientrapporterte resultater (PROMs) inkluderer instrumenter eller spørreskjemaer som vurderer helse og livskvalitet fra pasientens perspektiv:
- Måleinstrumentet EQ-5D
- Patient Generated Index
- Norsk versjon av RAND 36-Item Short Form Health Survey
Brukererfaringer med spesialisthelsetjenesten, somatikk
- Voksne, somatikk, døgnopphold
- Voksne, somatikk, døgnopphold. Felles nordisk, kort skjema
- Voksne, erfaringer med dagkirurgi
- Voksne, erfaringer med kreftbehandling, poliklinikk og døgnopphold
- Barns foresatte, erfaringer med somatikk, døgnopphold
- Barn og unge, erfaringer med polikliniske konsultasjoner for diabetes type 1
- Pårørende, erfaringer med polikliniske konsultasjoner for diabetes type 1
Brukererfaringer med spesialisthelsetjenesten, psykisk helsevern
- Voksne, psykisk helsevern, døgnopphold
- Voksne, psykisk helsevern, poliklinikk
- Barns foresatte, erfaringer med psykisk helsevern, poliklinikk (BUP)
- Barn og unges erfaringer med psykisk helsevern, poliklinikk (BUP)
- Erfaringer med tverrfaglig, spesialisert rusbehandling, døgnopphold
Andre tjenester, andre grupper
Skjemaene under denne overskriften handler om annet, eller mer, enn spesialisthelsetjenesten og de henvender seg til flere grupper enn bare pasienter.
- Pasienter og pårørende: Erfaringer med legevakt
- Kvinner og partnere: Erfaringer med svangerskaps-, fødsels- og barselomsorgen (norsk og engelsk)
- Fastlegers vurdering av distriktspsykiatriske sentre
- Voksne, erfaringer med rehabiliteringsinstitusjoner
- Erfaringar med fastlegen og fastlegekontoret
Brukererfaringer, generisk kortversjon
Med utgangspunkt i en felles, generisk kortversjon har vi laget korte versjoner som er tilpasset ulike brukergrupper.
Brukeropplevd kvalitet - individualisert kortversjon
Brukerorientering handler om å forstå og respektere de verdier, preferanser og behov som pasientene har. I dette skjemaet skal pasientene selv velge hvilke tre områder som var viktigst, og så vurdere den aktuelle tjenesten på disse områdene.
Skjemaer under arbeid
Det er for tiden ingen skjemaer under arbeid.
Mer informasjon om bruk av Folkehelseinstituttets spørreskjema
Folkehelseinstituttet (FHI) gjør forskningsmateriale allment tilgjengelig, for å fremme evidensbaserte helsetjenester. Betingelsene som er skissert nedenfor gjelder for spørreskjema som er utviklet og validert av FHI (inkludert Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten, som ble innlemmet i FHI 1. januar 2016). Betingelser for bruk
|
The Norwegian Institute of Public Health (NIPH) makes research materials widely available in order to promote evidence-based health care. The conditions outlined below apply to questionnaires developed and tested by NIPH (including the Norwegian Knowledge Centre for the Health Services, that was merged with NIPH by January 1st 2016). Other conditions will apply for questionnaires developed by other institutions. Conditions of use
|