Få varsel ved oppdateringer av «Pasienterfaringer med fastlegen 2021- 2025»
Du har meldt deg på nyhetsvarsel for:
- Pasienterfaringer med fastlegen 2021- 2025
Prosjekt
Pasienterfaringer med fastlegen 2021- 2025 - prosjektbeskrivelse
Publisert Oppdatert
Hovedmålet med prosjektet er å gjennomføre systematiske nasjonale brukererfaringsundersøkelser med fastleger og fastlegekontoret, som grunnlag for forbedringsarbeid, virksomhetsstyring og samfunnsmessig etterrettelighet.
Sammendrag
Hovedmålet med prosjektet er å gjennomføre systematiske nasjonale brukererfaringsundersøkelser med fastleger og fastlegekontoret, som grunnlag for forbedringsarbeid, virksomhetsstyring og samfunnsmessig etterrettelighet.
Folkehelseinstituttet (FHI) har tidligere utviklet en metode for å måle pasienters erfaringer med fastlegen og fastlegekontoret. FHI brukte denne metoden i en nasjonal brukererfaringsundersøkelse i 2018, på oppdrag fra Helse- og omsorgsdepartementet (HOD).
I 2021 fikk FHI oppdrag fra HOD å gjennomføre en ny nasjonal undersøkelse om brukererfaringer med fastlegen og fastlegekontoret, basert på undersøkelsen fra 2018, men med visse justeringer. Resultatene er publisert i en nasjonal rapport, og som kvalitetsindikatorer i det nasjonale kvalitetsindikatorsystemet.
Se fullstendig prosjektbeskrivelse på Cristin for mer informasjon om resultater, deltakere, kontakter med mer
Prosjektdeltakere
Prosjektleder
Rebecka Maria Norman, Folkehelseinstituttet
Prosjektdeltakere
Øyvind Andresen Bjertnæs, Folkehelseinstituttet
Olaf Holmboe, Folkehelseinstituttet
Inger Opedal Paulsrud, Folkehelseinstituttet
Elma Jelin, Folkehelseinstituttet