Få varsel ved oppdateringer av «"Vi tar det vi har": Om bruk av tolk i helsevesenet i Oslo. En spørreskjemaundersøkelse (2006:2)»
Du har meldt deg på nyhetsvarsel for:
- "Vi tar det vi har": Om bruk av tolk i helsevesenet i Oslo. En spørreskjemaundersøkelse (2006:2)
Oops, noe gikk galt...
... ta kontakt med nettredaksjon@fhi.no.
... last inn siden på nytt og prøv igjen.
Rapport
"Vi tar det vi har": Om bruk av tolk i helsevesenet i Oslo. En spørreskjemaundersøkelse (2006:2)
Publisert Oppdatert
I rapporten ønsket vi å kartlegge blant annet hvor ofte helsepersonell erfarer behov for språklig assistanse, hva de gjør i slike situasjoner, samt hvilke erfaringer og holdninger de har til det å bruke tolk. Vi ville også undersøke om helsepersonell opplever behov for kompetanseheving hos seg selv for å bli bedre tolkebrukere,og om de er tilfreds med kvaliteten på tolketjenestene de benytter.

I rapporten ønsket vi å kartlegge blant annet hvor ofte helsepersonell erfarer behov for språklig assistanse, hva de gjør i slike situasjoner, samt hvilke erfaringer og holdninger de har til det å bruke tolk. Vi ville også undersøke om helsepersonell opplever behov for kompetanseheving hos seg selv for å bli bedre tolkebrukere,og om de er tilfreds med kvaliteten på tolketjenestene de benytter.
Sammendrag
Dette er en rapport fra Nasjonalt kompetansesenter for migrasjons- og minoritetshelse (NAKMI). NAKMI ble en del av Folkehelseinstituttet 01.01.2018.
Om rapporten
- Utgitt: 2006
- Av: Nasjonalt kompetansesenter for migrasjons- og minoritetshelse (NAKMI)
- Forfattere: Kale E.
- ISSN elektronisk: 1503-1659
- ISBN elektronisk: 82-92564-05-5