Hopp til hovedinnhold
FHI logo

Fagområder

Kathryn Beck har en ph.d. i sosiologi fra Universitetet i Oslo, samt bakgrunn fra sykepleie og en mastergrad i folkehelse fra Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU). Hun har tidligere arbeidet som forskningsassistent med fokus på utdanning og helseulikheter, samt intervensjoner rettet mot å redusere helseforskjeller blant barn.

Doktorgradsprosjektet hennes var en del av forskningsprosjektet “Lost in Transition? Uncovering Social and Health Consequences of Sub-Optimal Transitions in the Education System”, finansiert av Norges forskningsråd. For tiden er hun postdoktor i forskningsprosjektet "Pubertal Timing and Inequalities in Education (Puberty & Education)", hvor hun undersøker sammenhenger mellom tidspunkt for pubertet og ulikheter i utdanning. Prosjektet er finansiert av Norges forskningsråd.

Faglige interesser: - Sosiale ulikheter i helse og utdanning - Ulikheter i utdanning - Psykisk helse hos barn og unge - Pubertet og konsekvenser for skoleprestasjon og utdanning

Prosjekter og publikasjoner