NASKOs lunsjwebinar om Kommunalt pasient- og brukerregister (KPR)
Arrangement
|Publisert
I samarbeid med Avdeling for registerkvalitet i FHI og Helsedirektoratet, arrangerer NASKO et lunsjwebinar om ofte stilte spørsmål knyttet til KPR og data fra helsestasjons- og skolehelsetjenesten.
FHI har fått i oppdrag å utvide KPR med data fra helsestasjons- og skolehelsetjenesten i kommunene. Rapporteringen fra tjenestene startet opp 1. september 2025, og tre måneder etter oppstarten, er det mange som lurer på hva som er status for dette arbeidet.
Hvilke EPJ’er er det som leverer data til KPR per i dag? Hvordan går det med data som har kommet inn? Hvordan er det med samtykke og reservasjonsrett? Disse, og mange flere spørsmål, vil dere få svar på ved å følge webinaret. Rådgivere fra Helsedirektoratet, avdeling for registerkvalitet i FHI, og NASKO svarer på ofte stilte spørsmål, og det er også mulighet for å stille spørsmål i chatten underveis.
Målgruppen for webinaret er alle ansatte i kommunal svangerskaps- og barselomsorg, helsestasjon 0-5 år, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom.
Det blir gjort opptak av webinaret, som legges ut på NASKOs nettside i etterkant.
Samle kollegaene dine i lunsjen, og bli med!
Påmelding
Ingen påmelding, delta ved å benytte lenken.