Hopp til innhold

Valgte elementer er lagt i handlekurven

Gå til handlekurv
Forskningskatalog for Den norske mor og barn-undersøkelsen

Forholdet mellom emosjonell regulering, språk og sosial kompetanse hos treåringer

Studiens formål er å undersøke forholdet mellom emosjonell reaktivitet, sosial kompetanse og språklige ferdigheter hos 36 måneder gamle barn.

Norsk tittel: Forholdet mellom emosjonell regulering, språk og sosial kompetanse hos 3-åringer                       

Opprinnelig tittel: The relationship between emotion regulation and language and social competence in 3 year olds

Prosjektleder: Synnve Schjølberg

Prosjektleders tilhørighet: Folkehelseinstituttet, Norge

Prosjektbeskrivelse: Prosjektets formål er å undersøke relasjonen mellom emosjonell reaktivitet og sosial kompetanse hos 3 år gamle barn og om barns språklige kompetanse virker som en mediator eller moderator på relasjonen mellom emosjonell reaktivitet og sosial kompetanse.

Status: Avsluttet

Søknads-/sluttdato: 14.01.2008/01.02.2009

PubMed-artikler:

MeSH-klassifisering: Barns språk (D002663), sosiale ferdigheter (D066107).

FHI-prosjektnummer: 409