Projects and publications
- Erik Eliassen, Henrik Daae Zachrisson, Edward Melhuish, (2018). Is cognitive development at three years of age associated with ECEC quality in Norway?. European Early Childhood Education Research Journal s. 97-110. doi: 10.1080/1350293X.2018.1412050
- Erik Eliassen, (2018). Cognitive Development and Social Competence in Early Childhood Education and Care
- Lars Gulbrandsen, Erik Eliassen, (2013). Kvalitet i barnehager. Rapport fra en undersøkelse av strukturell kvalitet høsten 2012
- Thomas Moser, Rasmus Kleppe, Erik Eliassen, Elisabeth Bjørnestad, (2019). The relation between sick leave, staff stability, turnover and quality in Norwegian ECEC provisions.
- Erik Eliassen, (2019). Effekten av tidlig barnehagestart på barns kognitive og sosiale utvikling.
- Maren Wilberg Rostad, Erik Eliassen, (2018). Ny undersøkelse tyder på at barn som begynner tidlig i barnehagen får et forsprang allerede fra startblokken.
- Ingrid Emilie Thoresen Bakker, Erik Eliassen, (2018). Ny studie: Tidlig barnehagestart kan gi forsprang.
- Erik Eliassen, Mariell (avisa Nordlys Tverrå Løkås, (2018). – Tidlig barnehagestart betyr ikke det vi trodde det skulle gjøre.
- Erik Eliassen, Elisabeth Bjørnestad, (2018). Læringsmiljøets betydning for barns utvikling – funn fra GoBaN-studien.
- Erik Eliassen, Henrik Daae Zachrisson, (2017). The causal effect of entry age on children's social competence at age 3 years.
- Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2017). Best kvalitet på småbarns- eller storebarnsavdelinger? ITERS-R og ECERS-R.
- Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, Maren Meyer Hegna, Martine Broekhuizen, Jacqueline Barnes, (2017). Applying an alternate scoring procedure and reorganization of idicators in the ITERS-R.
- Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2017). A Psychometric evaluation of the ITERS-R and ECERS-R in Norwegian Early Childhood Education and Care.
- Erik Eliassen, (2016). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling.
- Erik Eliassen, (2016). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling.
- Erik Eliassen, (2015). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling.
- Erik Eliassen, (2015). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling.
- Erik Eliassen, (2014). The effect of childcare on children's cognitive development.
- Erik Eliassen, (2014). Quality in childcare centers - a report on structural quality factors.
- Anne-Grethe Baustad, Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2014). Quality from different points of view.
- Lars Gulbrandsen, Erik Eliassen, (2013). Kvalitet i barnehager.
- Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2013). Hvordan måle prosesskvalitet - erfaringer fra GoBaN.
Contact
Telephone: +47 21 07 83 20
Mobile: +47 928 06 172