Erik Eliassen Post doc Child Health and Development Les på norsk Projects and publications Scientific articles and book chapters Erik Eliassen, Henrik Daae Zachrisson, Edward Melhuish, (2018). Is cognitive development at three years of age associated with ECEC quality in Norway?. European Early Childhood Education Research Journal s. 97-110. doi: 10.1080/1350293X.2018.1412050 Reports and books Erik Eliassen, (2018). Cognitive Development and Social Competence in Early Childhood Education and Care Lars Gulbrandsen, Erik Eliassen, (2013). Kvalitet i barnehager. Rapport fra en undersøkelse av strukturell kvalitet høsten 2012 Others Thomas Moser, Rasmus Kleppe, Erik Eliassen, Elisabeth Bjørnestad, (2019). The relation between sick leave, staff stability, turnover and quality in Norwegian ECEC provisions. Erik Eliassen, (2019). Effekten av tidlig barnehagestart på barns kognitive og sosiale utvikling. Maren Wilberg Rostad, Erik Eliassen, (2018). Ny undersøkelse tyder på at barn som begynner tidlig i barnehagen får et forsprang allerede fra startblokken. Ingrid Emilie Thoresen Bakker, Erik Eliassen, (2018). Ny studie: Tidlig barnehagestart kan gi forsprang. Erik Eliassen, Mariell (avisa Nordlys Tverrå Løkås, (2018). – Tidlig barnehagestart betyr ikke det vi trodde det skulle gjøre. Erik Eliassen, Elisabeth Bjørnestad, (2018). Læringsmiljøets betydning for barns utvikling – funn fra GoBaN-studien. Erik Eliassen, Henrik Daae Zachrisson, (2017). The causal effect of entry age on children's social competence at age 3 years. Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2017). Best kvalitet på småbarns- eller storebarnsavdelinger? ITERS-R og ECERS-R. Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, Maren Meyer Hegna, Martine Broekhuizen, Jacqueline Barnes, (2017). Applying an alternate scoring procedure and reorganization of idicators in the ITERS-R. Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2017). A Psychometric evaluation of the ITERS-R and ECERS-R in Norwegian Early Childhood Education and Care. Erik Eliassen, (2016). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling. Erik Eliassen, (2016). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling. Erik Eliassen, (2015). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling. Erik Eliassen, (2015). Hvor tidlig er for tidlig? Alder ved barnehagestart og barns kognitive utvikling. Erik Eliassen, (2014). The effect of childcare on children's cognitive development. Erik Eliassen, (2014). Quality in childcare centers - a report on structural quality factors. Anne-Grethe Baustad, Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2014). Quality from different points of view. Lars Gulbrandsen, Erik Eliassen, (2013). Kvalitet i barnehager. Elisabeth Bjørnestad, Erik Eliassen, (2013). Hvordan måle prosesskvalitet - erfaringer fra GoBaN. Contact Telephone: +47 21 07 83 20 Mobile: +47 928 06 172 Visiting address Marcus Thranes gate 6, 0473 Oslo View on map Les på norsk